04 Januari 2010

SAYA SUKA, KASIHAN DAN SEDIH

SAYA SUKA,
  1. Saya suka jalan atas travellator(escalator mendatar tu) di KLIA. Rasa seperti kita orang penting.
  2. Saya suka bawa motor pukul 12 malam di waktu kedai sudah tutup. Rasa seperti masalah dunia sudah berakhir.
  3. Saya suka bila dipasang lagu Micheal Learns To Rock di dalam panggung, sebelum wayang bermula. Rasa tenang.
  4. Saya suka bertutur perkara yang ilmiah dengan wanita cerdik sambil curi-curi pandang matanya. Rasa seronok.
SAYA KASIHAN,
  1. Saya kasihan lihat perempuan yang sedar kehadiran saya dan mengharap saya pandang dia(ke saya yang perasan). Kadang-kadang saya pandang, kadang-kadang tidak.
  2. Saya kasihan lihat kawan-kawan yang daripada riak mukanya, tampak perit hidupnya. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.
  3. Saya kasihan lihat perempuan yang berdamping dengan pasangannya di Taman Tasik Titiwangsa(tempat saya jogging). Kerana saya tahu, tidak ramai lelaki yang tahu tanggungjawab yang diberi pada mereka.
SAYA SEDIH,
  1. Saya sedih kerana masih belum peroleh keghairahan(passion) di dalam kerja saya. Harap akan jumpa.
  2. Saya sedih lihat pramugari yang berlagak seperti mereka memiliki segala-galanya. Padahal mereka tidak.
  3. Saya sedih kerana Allah(bukan yang dimaksudkan Catholic Daily, bukan yang beranak, bukan 3 dalam 1) masih belum pertemukan saya dengan bakal isteri saya. Harap saya dapat terus bersabar.

2 ulasan:

  1. kau yg perasan tuh.. =P

    BalasPadam
  2. jgn sedih doc,mungkin orang yg akn jd bakal wife doc tu seorg y sgt baik,sbb tu Allah still bg ms utk doktr..mayb utk brubah jd lagi baik..so 6t bla smpi ms 6t doktr btul2 layak utk dia..ksabaran doktor mesti berbaloi 6t..^^v

    BalasPadam

Sila berfikir sebelum berkata.

Blog ini tidak menyokog konsep 'baling batu sorok tangan' atau dengan nama lain pengecut. Komen yang diberi tanpa nama(sekurang-kurangnya nama singkatan), tidak akan diluluskan.